Účetní centrála - výměna dat mezi klientem a účetní firmou
Účetní centrála šetří práci a čas účetních
Mnoho účetních firem, které účtují v účetním programu Money S3, přepisuje doklady od svých klientů ručně do účetnictví. Tato práce zabere spoustu času a navíc je zde riziko vnesení chyb.
S modulem „Účetní centrála" je možné vystavovat doklady na straně klienta a odesílat je do Money S3 v účetní firmě přes internet nebo na paměťovém médiu (CD, flashdisk) tak, že je může účetní firma okamžitě přečíst a zpracovat, přičemž je jedno zda je vedena daňová evidence nebo podvojné účetnictví a zda mají klienti jednu nebo více provozoven, na kterých vystavují doklady. Stačí, když firma i klient používali Money S3 s Účetní centrálou.
Účetní centrála získala cenu IT produkt roku 2010.
Stáhněte si příručku Práce s modulem Účetní centrála ve formátu PDF (3 MB).
Jak Účetní centrála funguje?
Od klienta se do účetní firmy (na centrálu) přenáší:
- Faktury vydané i přijaté (skladové se přenesou bez vazby na sklad)
- Pokladní doklady příjmové i výdajové
- Adresy obchodních partnerů
- Seznamy účtů, předkontací, DPH, Zakázky, Činnosti, Střediska
Všechny uvedené doklady se po přenesení (lze zvolit, zda všechny doklady nebo jen nové) od klienta na centrálu uzamknou, aby je klient nemohl omylem nebo bez souhlasu účetního změnit. Po načtení údajů (i velké množství dokladů se načte za pár sekund, v případě velkých objemů dat maximálně za několik minut) můžete na centrále okamžitě údaje zpracovávat, rozúčtovat nebo změnit jejich zaúčtování, spárovat úhrady, zpracovat evidenci salda, DPH a pod. Z účetní centrály můžete klientovi odeslat zpět informace o úhradách faktur.
V průvodci exportu dat na centrálu označíte rozsah dat, která chcete exportovat a tlačítkem Dokončit zahájíte vlastní přenos.
Způsob přenosu dat mezi centrálou a klientem
Data mezi moduly „Účetní centrála" a „Účetní klient" se přenáší pomocí přehledného průvodce přímo v Money S3. Je možné nastavit export dat s možností přenesení dat na externím paměťové médium (USB, CD), odeslání na FTP server nebo odeslání e-mailem. Obdobně probíhá i import dat. Technicky probíhá přenos dat v komprimovaném XML formátu.
V nastavení modulu lze zvolit, zda data pro export a import budete přenášet pomocí e-mailu, FTP nebo na externím médiu ve vybrané složce.
Jaké výhody přináší účetní centrála?
Účetní firmy ocení:
- jednoduchý a rychlý nástroj pro příjem primárních dokladů od klienta
- omezení zdlouhavého pořizování a „přeťukávání" dokladů a také vyloučení nárazového pořizování dokladů
- možnost využít FTP server popř. e-mail pro komunikaci s klientem namísto technicky a finančně náročných řešení typu provoz na terminal serveru
- shodný styl práce s daty klienta bez nutnosti cokoli měnit - účetní firmy stále pracují se stejnou agendou klientů jako doposud
Výhody pro klienty:
- klienti pořizují pouze primární doklady, účetnictví je ve správě účetní firmy
- okamžitá zpětná vazba o úhradách provedených na účetní centrále a tedy i přehled o vlastním hospodaření
- odpadá nutnost předávání podkladů v papírové formě
- exportovat a importovat data mezi klientem a centrálou lze kdykoli, bez přerušení práce
Ceny a licenční podmínky
Pokud jste účetní kanceláří nebo vedete účetnictví svým klientům, můžete si modul „Účetní centrála" dokoupit jednorázově v ceně 2990 Kč bez DPH. Modul „Účetní centrála" v této ceně je platný pro všechny vaše licence.
Modul Účetní klient v ceně 990 Kč bez DPH si zakoupí zákazník, který bude exportovat doklady pro účetní kancelář (Účetní centrálu). Modul „Účetní klient" je platný pro všechny licence registrované na zákazníka.
Pro provoz účetní centrály potřebujete Money S3 ve verzi 11.070 a vyšší.
Videoukázka modulu Účetní centrála a Účetní klient